Terkini!! Adakah Ini Petunjuk Baru MH 370??

Hunt for Malaysian plane heads underwater

The Bluefin 21, Artemis kenderaan dalam air berautonomi (AUV), dinaikkan kembali di dalam Kapal Pertahanan Australia di selepas ujian keapungan berjaya dalam Lautan Hindi selatan sebagai sebahagian daripada pencarian yang berterusan bagi kehilangan pesawat Malaysian Airlines penerbangan MH370.






Haixun
Kapal peronda Haixun - Gambar Fail


"Denyutan yang dikesan oleh Haixun 01 masih belum dikenal pasti lagi," kata Pusat Maritim Mencari dan Menyelamat China dalam akaun microblog mereka.


Hunt for Malaysian plane heads underwater

Menteri Pertahanan Australia David Johnston berkata beliau tidak menerima laporan mengenai isyarat berkenaan dan memberi amaran ia mungkin bukan dari pesawat MH370.

"Ini bukan kali pertama kita mempunyai sesuatu yang kemudian menjadi sesuatu yang mengecewakan," katanya kepada televisyen ABC.

"Saya hanya akan menunggu (Ketua Pusat Penyelarasan Agensi Bersama) Angus (Houston) dan pasukan beliau dan pasukan saya untuk tampil ke hadapan dengan sesuatu yang positif kerana ini adalah tugas yang sangat sukar."

Dalam perkembangan terbaru, Pusat Penyelarasan Agensi Bersama (JACC) Australia mengeluarkan kenyataan bahawa mereka tidak dapat mengesahkan jika isyarat berkenaan adalah dari pesawat MH370.

"Kami tidak dapat mengesahkan maklumat itu buat masa ini," kata kenyataan itu. 

Perkembangan ini menyusul selepas 29 hari pesawat Boeing 777-200 itu hilang semasa dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing pada 8 Mac lepas.

Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein beberapa jam sebelum laporan Xinhua itu terbit mengumumkan pembentukan tiga jawatankuasa kabinet untuk menangani isu kehilangan pesawat Penerbangan Malaysia itu.



0 Komentar untuk "Terkini!! Adakah Ini Petunjuk Baru MH 370??"

 
Copyright © 2014 Sinaran Berita - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info