(VIDEO): SEBARKAN!! Jangan Beli Beras Ini..Bahaya!!

(VIDEO): Gadis Sanggup Mandi Darah Berb*gel(7 Gambar) Kantoi!! Hotel Ini Sajikan Tarian Separuh B*gelVideo: 7 Gadis Terengganu 'Berpesta Arak' Tersebar(VIDEO): Pesta Tidak Bermaruah Di Jepun





baca selanjutnya dan lihat 6 gambar DISINI...

Wanita Berani Tunjuk B*ah Dada Depan Jiran
Sebelum ini kita pasti selalu mendengar pasal telur tiruan yang banyak ditemui dijual di dalam pasaran di Malaysia, tetapi kali ini bukan sahaja telur palsu sahaja dihasilkan tetapi beras tiruan juga dihasilkan.

Beras tiruan tersebut dikatakan sudah memasuki pasaran Singapura dan beberapa penemuan beras tersebut telah mula disebarkan.

Beras tiruan ini dihasilkan menggunakan campuran kentang, keledek dan plastik resin yang selalu digunakan industri dengan diproses sama bentuk dengan beras asli.

Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Hasan Malek berkata beliau juga telah mendengar tentang beras palsu dan memberi amaran bahawa kementeriannya tidak mengambil perkara-perkara ringan.

"Berita itu boleh menjadi benar atau palsu; kita tidak tahu. "

"Kami juga tidak tahu jika beras palsu telah memasuki negara tetapi kita tidak boleh mengambil perkara-perkara ringan dan akan menjalankan siasatan di seluruh negara,"dipetik dari The Star Online.

Beras tiruan ini dilaporkan telah memasuki negara-negara yang mempunyai ramai penduduk luar bandar seperti India, Indonesia, Vietnam dan akhir-akhir ini, Singapura.

Beras palsu yang dikesan di Vietnam

Hasan berkata pasukan penyiasat itu akan memberi tumpuan kepada kedai-kedai runcit kecil untuk memeriksa sama ada mereka menjual beras palsu, terutama di luar bandar dan kawasan luar bandar.

"Kami akan menjalankan siasatan kami, tetapi saya ingin menggesa pengguna untuk tampil ke hadapan dan melaporkan kepada kementerian jika mereka mencari beras tersebut.

"Semua laporan yang dibuat akan dirahsiakan," tegasnya.

Beras itu dikatakan tinggal keras walaupun selepas ia telah masak.

Modus operandi pengedar tiruan palsu ini bagi mengelakkan pengguna tahu beras dibeli dan dimasak adalah beras tiruan, mereka telah mencampurkan beras tiruan tersebut dengan beras asli membolehkan nasi yang dimasak tidak keras.

Berdasarkan sebuah laporan, beras tiruan ini kebanyakkannya dihasilkan dari China, terutamanya di Taiyuan di wilayah Shaanxi.

Pakar-pakar kesihatan dan pakar pemakanan telah memberi amaran bahawa memakan bijirin palsu itu, dicampur dengan resin beracun, boleh merosakkan sistem penghadaman.

Satu laporan di Very Vietnam menyatakan bahawa seorang pegawai dari Persatuan Pengusaha Restoran Cina telah mengumumkan bahawa makan tiga mangkuk beras tiruan ini adalah sama dengan makan sekeping beg plastik. -
Lihat Video Dibawah:


(VIDEO): Padan Muka!! Kekasih Kantoi ‘Beromen’ Dipaksa Teruskan Aksi.. Patut Ke?

(VIDEO): Padah!! Gadis Buat S*ks Luar Tabii

9 Pelakon Malaysia Yang Pernah Menayangkan Tubuh Bogel Dalam Filem

 31 Gambar Perkara Pelik Yang Dilakukan Oleh Wanita Barat

 Gambar Skodeng Anak Dara Cun Mandi Telanjang Di Sungai Kini Tersebar !








Artikel Menarik:






0 Komentar untuk "(VIDEO): SEBARKAN!! Jangan Beli Beras Ini..Bahaya!!"

 
Copyright © 2014 Sinaran Berita - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info