MOhon Serbarkan!! Padah Menggunakan Handphone Yang Sedang Dicas!!??








Akibat Dengar Lagu Sambil Charge Handphone|Sudah menjadi kebiasaan kita tidur sambil mendegar lagu dari handphone yang di charge dalam bilik baik siang mahupun malam.

Terkini sebuah laman web MuahSetapak.com mengAtakan seorang lelaki meninggal Akibat Charge Handphone Sambil Mendengar Music di Earphone sambil Tidur.sehingga menyebabkan letupan yang membuat badan mangsa berlubang -lubang.

Orang ni Meninggal Dunia Akibat Charge Handphone Sambil Dengar Music di Earphone sambil Tidur.

Arus Electric masuk ke badan dia dan Meletup-letup mcm lubang kecil di badan dia. So, Janganlah buat bende ni lagi... Charge hp..sebaiknya off dan tinggalkan. Ambil bila nak guna hp dan jauhkan cable charge ya.katanya





Kes yang sama di filipina

Seorang gadis muda filipina ditemukan mati dalam kondisi muka terbakar di dalam kamar tidurnya, difahamkan penyebab kematian mengerikan gadis tersebut akibat mendengarkan lagu memakai henset yang melekat pada kedua telinga pada waktu yang sama telepon di cas melalui listrik dekat dengannya yang kemudian gadis itu tertidur.






Tanpa disadari telepon yang terlampau panas oleh listrik meledak dan terbakar, hanset yang melekat pada kedua telinga gadis tersebut membuat arus listrik masuk ketelinga dan mengakibatkan electrocuted Pada telinga sehingga wajah gadis itu turut terbakar dan meninggal dunia.kejadian terjadi pada 23:00. 1o Juni 2015.

kedua kes ini adalah sama berpunca dari pada letupan atau ledakan Handphone terlalu panas,kepada ibu bapak atau rekan dan juga adik adik,tinggalkanlah amalan ini.kalau pun nak dengar lagu pastikan Handphone anda tidak di charge


baca selanjutnya dan lihat 6 gambar DISINI...




Artikel Menarik:






0 Komentar untuk "MOhon Serbarkan!! Padah Menggunakan Handphone Yang Sedang Dicas!!??"

 
Copyright © 2014 Sinaran Berita - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info