“Di mana PIHAK YG SEPATUTNYA BERTANGGUNGJAWAB dalam hal kematian
ini??"
MENGAPAKAH TASKA INI MASIH BEROPERASI SEPERTI BIASA??? CUAI
SEHINGGA MELIBATKAN KEMATIAN.
Saya amat tidak bepuas hati dengan “TASKA KASIH FIDZA” di Taman Pinggiran
Templer, Bandar Baru Selayang.
Dimanakah letaknya tanggungjawab seorang
pemilik Taska sehingga kini kami sebagai ibubapa tidak mengetahui dan tidak
mendapat sebarang penjelasan yang tepat dan jujur punca sebenar kematian anak
kedua kami?
Kami hanya mendapat penjelasan dari pihak Polis bahawa anak kami meninggal
disebabkan “TERJERUT WAYAR EXTENSION”.
Selama ini kami telah meletakkan kepercayaan ke atas pihak #Taska tapi ini yang
berlaku. Tiada sebarang jawapan apabila kami bertanyakan pada pemilik Taska
akan punca sebenar dan bagaimana ia boleh terjadi??
Sekarang sudah 3 minggu perginya arwah anakanda Farees Ikhwan tetapi Taska ini
masih lagi beroperasi.
Semoga kes kematian anak kami ini menjadi iktibar dan
pengajaran buat taska-taska lain dan ibu bapa untuk memilih taska. Jangan buka
Taska kalau setakat nak duit tapi tak bertanggungjawab!!!
KRONOLOGI
Pada 3 Ogos 2015@Isnin, dalam pukul 4:50 petang, saya dikejutkan dengan berita
kematian anak saya yang diberitahu oleh Doktor Ayu dari Klinik Dahlia yang
terletak di Bandar Baru Selayang.
Setibanya saya di Klinik, tiba-tiba pemilik Taska anak saya, #Taska Kasih Fidza,
yang bernama Mohfidzawati binti Darus, telah tunduk dan bersujud di kaki saya.
Selepas itu, saya terus melihat anak saya terkulai layu di atas katil dengan lebam
dan bintik-bintik merah di muka dan dia tidak bernyawa. Saya sangat terkejut dan
sedih teramat sangat kerana di sebelah pagi tadi saya menghantar anak saya ke
taska dalam keadaan sihat, ceria.
Menurut Doktor Ayu, terdapat kesan lebam bukan sahaja di muka tetapi terdapat
juga di leher dan benjolan di kepala. Kesan lebam di leher seumpama bekas di cekik
dan juga menurut Doktor Ayu apabila pemilik taska tiba di klinik anak saya
memang sudah tidak bernyawa. #Mereka tidak dapat berbuat apa-apa untuk
menyelamatkan anak saya.
Paling menyakitkan hati saya setelah pengebumian arwah Doktor Ayu telah
menceritakan semula kepada saya yang pemilik taska, Mohfidzawati bt Darus telah
‘mencampak’ jenazah anak saya setibanya di klinik,. Jika Doktor Ayu tidak
menyambut jenazah, jenazah akan terjatuh ke lantai.
SUNGGUH KEJAM!
Pemilik Taska (owner) juga telah mencuba untuk melarikan diri setelah
‘mencampakkan’ jenazah tetapi dapat ditangkap oleh staff-staff #Klinik Doktor
Ayu.
Maknanya semasa saya tiba di klinik dia hanyalah ‘berlakon’ kononnya
‘meminta maaf’ dengan bersujud di kaki tanpa sepatah kata keluar dari mulutnya.
Disebabkan berasa ‘kasihan’ pada Mohfidzawati kerana ‘menangis-nangis’ di situ,
saya tidak sampai hati hendak bertanya apa telah terjadi. Pada pemikiran saya
pada masa itu, ia hanyalah suatu kemalangan yang tidak disengajakan.
Pada masa yang sama, kakak ipar saya telah pergi ke taska (kali pertama) untuk
mengambil anak sulung dan ketiga, dan juga barang-barang lain. Di situ, dia telah
bertanya kepada staff-staff taska apa yang terjadi dan mereka tidak memberi
sebarang penjelasan. Kakak ipar saya juga bertanya di manakah kedudukan katil
arwah semasa kejadian tetapi mereka tidak memberi apa-apa jawapan.
Di situ kami
sekeluarga sudah agak was-was tetapi masih meletakkan kepercayaan kepada
Taska Kasih Fidza.
Pada petang yang sama, saya pula ke taska sebenarnya untuk mengambil botol
susu anak tertinggal, dan saya bertanya sekali lagi apa yang berlaku, barulah salah
seorang staff membuka mulut menyatakan yang anak saya ‘sesak nafas’ dan
mereka telah membuat #CPR dan selepas itu arwah muntah.
Setelah mendengar
penjelasan dari staff, saya redha dengan pemergian anak saya, pada mulanya Pada malam itu, pihak polis yang sudah berada di #Klinik Dahlia, meminta kami
membawa jenazah ke HKL untuk membuat post-mortem. Kami berkeras tidak
membenarkan doktor menjalankan post-mortem. Akan tetapi, mengikut prosedur
dan juga pemerhatian doktor pakar kesan lebam di leher anak saya bukanlah
kematian seperti yang dinyatakan oleh pihak taska.
Jika dia ‘sesak nafas’
sepatutnya tidak ada kesan lebam di leher.
Dipendekkan cerita, malam di HKL, penuh dengan drama yang melibatkan ahli
keluarga, pihak hospital dan polis. Tapi yang peliknya pemilik Taska Kasih #Fidza
langsung tidak hadir di hospital dan tidak dapat dihubungi oleh pihak polis.
Something fishy going on there…
Post-mortem telah dilakukan keesokkan harinya bersamaan 4hb (Selasa). Itu
hanya dilakukan setelah pihak polis pergi ke taska untuk menjalankan siasatan.
Taska masih beroperasi seperti biasa seolah-olah tiada apa yang berlaku.
Pihak polis menyoal siasat terus dengan owner taska dan staff dan juga melihat
#CCTV. Malangnya kedudukan katil arwah tidak berada dalam kawasan tinjauan
#CCTV.
Menurut pihak polis, pemilik taska masih berdolak-dalih untuk menjawab soalan
mereka. Setelah pihak polis menggertak pemilik taska, barulah dia menceritakan
yang arwah ‘TERJERUT EXTENSION WAYAR’ yang telah dilalukan di atas katil
arwah.
Saya hanya mengetahui pengakuan pemilik taska setelah pihak polis kembali ke
HKL. Saya dan keluarga sungguh terkejut dan tidak dapat menerima cara
pemergian anak kesayangan saya dan juga cara pihak taska yang cuba
menyembunyikan cerita sebenar. Setiap hari saya terbayang pergelutan anak saya
untuk bernafas. Anak istimewa yang ditatang telah pergi di atas kecuaian orang
lain. Di mana perginya staff-staff taska pada masa itu?? Anak-anak kami telah
ditinggalkan untuk berapa lama tanpa pemantauan sehingga boleh berlakumya
kematian!!??
Setelah post mortem dilakukan, keputusan menyatakan arwah meninggal
disebabkan #‘COMPRESSION TO THE NECK BY LIGATURE’
Selepas daripada itu, dalam kesedihan kami terus bergegas untuk menyelesaikan
proses pengebumian arwah. Alhamdulillah, arwah selamat dikebumikan sebelum
azan Maghrib pada hari yang sama.
Ye, pemilik taska ada menghubungi dan #SMS kami, tetapi masih belum datang
berjumpa sehingga kini.
Walaubagaimanapun, jika dia datang, kami pun tidak ada
hati nak berjumpa disebabkan PENIPUAN dan BERDOLAK-DALIH dan
LAKONAN SEMATA-MATA. Penampilan yang alim tetapi tidak berhati perut dan
berperangai munafiq.
Lagi membuak kemarahan kami apabila kami mendapat tahu yang pemilik taska
dengan sombongnya berkata kepada parents yang menghantar anak-anak mereka
di taskanya,
"TASKA SAYA TAK AKAN DITUTUP, INI HANYA KES KECUAIAN!"
Wahhhhhh, angkuhnya pemilik taska ini. Allah sahaja yang mengetahuinya..
Kami berharap keadilan dapat ditegakkan dan pihak berkuasa dapat mengambil
tindakan dan menjalankan tanggungjawab dengan telus. Semoga Allah membantu
kami dalam mencari keadilan untuk almarhum anak kami. Al-Fatihah buat
anakanda Farees Ikhwan Bin Fathan
0 Komentar untuk "KEJAM !!! 'Dia Campak Mayat Anak Saya'... MOHON SEMUA IBU BAPA BERHATI-HATI !"