Mengejutkan!! Punca Bayi Cacat Seumur Hidup Hanya Kerana..

9 Pelakon Malaysia Yang Pernah Menayangkan Tubuh Bogel Dalam Filem

31 Gambar Perkara Pelik Yang Dilakukan Oleh Wanita Barat



Lihat Gambar Disini Bateri yang ditelan oleh bayi ini..

Klik DISINI
Gambar Bateri yang ditelan bayi ini


Bayi 8 Bulan Menelan Baterai Lithium ::
Seorang bayi 8 bulan di New Zealand bernama Devon menelan bateri lithium dan membuatnya cacat seumur hidup. Pada awal Disember 2014, ketika ibu Devon bekerja dan pertama kalinya meninggalkan bayi 8 bulan tersebut di rumah. Pada awalnya ia mengira Devon sakit kerongkongan, dan doktor menyatakan Devon terkena bronchitis.

Namun, naluri seorang ibu mengatakan ada sesuatu yang lebih dari sekadar bronchitis. Di hari ke-3 ia membawa bayi 8 bulan tersebut ke RS dan hasil rawatan memperlihatkan adanya sekeping bateri lithium di kerongkongan. Bateri lithium meragut masa depan bayi 8 bulan.

Ketika bateri lithium tersebut bercampur dengan air liur, terjadilah reaksi elektro kimia yang sangat korosif dan menyebabkan luka bakar parah di jaringan tubuh bayi Devon. Luka tersebut besarnya sepanjang 10 cm di kerongkongan (saluran makanan) dengan kedalaman 5 cm. Luka juga terjadi di tenggorokan (saluran pernafasan) dan merosakkan pita suara. Doktar menyatakan ia tidak dapat bercakap lagi, dan tidak akan mampu bernafas tanpa alat pernafasan.



Please Like & Share!


Sumber : daily.co.uk


0 Komentar untuk "Mengejutkan!! Punca Bayi Cacat Seumur Hidup Hanya Kerana.. "

 
Copyright © 2014 Sinaran Berita - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info